loading...
جوانان و نوجوانان ایرانی
وحیدغلامی بازدید : 124 شنبه 05 فروردین 1391 نظرات (0)

۱-مخفی کردن فایل در داخل عکس توسط نرم افزار winrar

 می خوام بهتون یه روش مخفی سازی جالب رو بهتون نشون بدم برای این کار یه عکس نیاز دارم که پسوند اون حتما باید jpg یا gif باشه و فایل رو که قصد دارید اون رو در عکس مورد نظر مخفی کنید رو د رکنار اون قرار دهید حالا باید فایل رو با نرم افزار winrar فشرده سازی کنید برای این کار روفایل مورد نظر راست کلیک و add to archive رو بزنید حال به منوی start رفته و run رو بزنید و در ان cmd رو تایپ کرده و اینتر کنید حال باید به مسیری که در آن عکس و فایل قرار دارد بروید به طور مثال اگه در درایو d قرار دارد باید تایپ کنید d: و اینتر کنید سپس دستور زیر را وارد کنید copy /b pic.jpg + folder.rar newpic.jpg به فاصله های میان دستور کاملا دقت کنید در این دستور pic همان نام عکس مورد نظر ماست folder نام فایل که قصد مخفی کردن آن را داریم و newpic نام جدید عکسی است که فایل ما در آن مخفی می شود حالا بعد از اینتر کردن می بینیم که یک عکس جدید با نام newpic در هما ن مسیر به وجود آمده است برای دیدن فایل باید روی آن راست کلیک و open with را بزنید و با نرم افزار winrar آن را باز کنید می بینید که فایل شما را در لیست نشان می دهد امیدوارم استفاده لازم را برده باشید.

۲-دو فولدر با نام یکسان در یک مکان بسازید

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!

برای اینکار:
از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال

New folderبگذارید

همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Newو folderیک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژهNewرا تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه folder را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.

۳-برجسته کردن برنامه های جدید در منوی Start در ویندوز XP

می توانید برنامه های جدیدی را که نصب می شوند . به اصطلاح Highlight کرده و به سرعت آنها را در محل مورد نظر بیابید . برای این کار می توانید با تایپ Regedit در منوی RUN در استارت کامپیوتر ، آغاز کنید و با بالا آوردن رجیستری ، ابتدا به سراغ کندوی بزرگ HKEY – current – USER بروید و داخل آن شاخه Saftware را بیابید . سپس با کلیک روی آن زیر شاخه ی Microsoft نمایان می شود که با باز کردن Windows و بعد Current Version دیده می شود . حال داخل آن زیر شاخه explorer است که با باز کردن آن ، زیر شاخه ی مورد نظر یعنی Advanced دیده می شود . با مشاهده ی این زیر شاخه ، مرحله ی بعد را آغاز کنید . برای این کار باید یک پوشه ی جدید به ارزش DWORD بسازید . به این ترتیب که کلید سمت راست ماوس را فشار دهید و با انتخاب New و DWORD پوشه ای جدید را با نام Start – Notify New Apps بسازید . Valuedata را بر حسب علاقه برای دریافت سریع برنامه ی جدید در استارت از ( صفر ) و ( یک ) تغییر داده و OK کنید . حالا سیستم را یکبار Restart کنید تا تغییرات مورد نظر تأیید گیرد . مراحل اجرایی برنامه عبارتند از
: HKEY–current–USER/Saftware/Microsoft/Windows/CurrentVersion/explorer/Advanced

۴-غير فعال كردن منوي RUN

برای غیر فعال کردن Run در منوی شروع برنامه Regedit را اجرا کنید .

 (startrunregedit) و سپس به مسیر زیر بروید :

HKEY-CURRENT-USERSoftwaremicrosoftwindowscurrentVersionpoliciesExplorer

  سپس بر روی قسمت سمت راست پنجره کلیک راست کنید و بر روی

 NEW رفته و بعد DWORD را انتخاب کنید . نام مقدار DWORD جدیدی

 را که ساخته اید NORUN بگذارید و بر روی آن دوبار کلیک کنید و مقدارش

 را از صفر به یک تغییر  دهید . سیستم را دوباره راه اندازی کنید تا تغییرات

 اعمال شود .

توصیه می شود که این ترفند را اجرا نکنید و یا در صورت اجرا کردن این ترفند

 سریع سیستم را RESTORE کنید .  ( این ترفند صد در صد انجام می شود ) 

۵-کامپیوتر روشن هنگام رفتن برق

ممکن است شما هم گاهی مشغول کار با کامپیوتر بوده اید که ناگهان برق میرود و کار شما نیمه کاره میماند ، حتی ممکن است بر روی یک پروژه بزرگ کار میکردید و اطلاعات را ذخیره نکرده بودید اما با این اتفاق تمامی زحمات شما از دست می رود. پس باید چاره ای بیاندیشید ، قصد داریم به شما ترفندی را معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید بدون خریداری دستگاه خاصی کاری کنید که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!
روی دسکتاپ یا صفحه اصلی راست کلیک کنید.سپس گزینه آخر یعنی Properties را انتخاب کنید.
بعد به قسمت Settings میرویم. و بعد به گزینه advanced مراجعه کنید.بعد بهadaptar میرویم و properties را میزنیم ، سپس بهrescoures میرویم وmemory range رو انتخاب میکنید.و بعدok کنید.
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمی شود میتوانید با زدن فیوض امتحان کنید. (لازم به ذکر است ممکن است این ترفند بر روی بعضی از دستگاه ها جواب ندهد)

۶-جلوگیری از کارکردن اتوماتیکی auto run سی دی

فقط هنگامی که سی دی را در درایو قرار دادید کلید shift را پایین نگه دارید.

۷-عکس گرفتن از تمام دسکتاپ

برای عکس گرفتن از دسکتاپباید کلید print screen sysRq را فشار دهید سپس در یکی از برنامه های گرافیکی مانند فتوشاپ منوی فایل را باز کرده و گزینه new را بزنید سپس در آنجا paste کنید در برنامه paint هم میتوان این کار را کرد.

۸-چگونه بفهميد كه در Yahoo Messanger با چه كساني چت داشته ايد؟!

آيا دوست داريد به طور مثال بدون داشتن هيچ چيزي بفهميد چه كساني با چه ID پشت سيستم شما به اينترنت وصل شده اند يا از اون جالب تر با چه كساني چت كرده اند!!! خب از منوي Start گزينه Run را انتخاب كنيد سپس تايپ كنيد Regedit پس از باز شدن پنجره ويرايشگر ريجستري به كليد زير برويد :     HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPagerprofiles  خب چي ميبينيد؟ ليست يك سري ID كه 100% ID شما هم در بين آنها مي باشد ، بله به همين راحتي ليست تمام ID هايي كه در ياهو وصل شده اند اينجا ليست شده است خب براي اينكه بفهميم كه يك ID خاص با چه كسي چت داشته است به طور مثال من ID  خودم را باز مي كنم   HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPagerprofilesramin_jonIMVironmentsRecent     خب در پنجره مقادير مشاهده مي كنيد كه ID  فردي كه با آن چت كرده ايد و اي دي خود شما قرار دارد. به طور مثال اينجا من با YahooHelper چت كردم : YahooHelper;ramin_jon  به همين راحتي ميتوانيد يكي ديگر از ID هايي رو كه توي سيستم شما كانكت شده و با كسي چت كرده است را در بياريد.

۹-ساخت يك قطع كننده اتوماتيك ارتباط اينترنت

حتما تا به حال برايتان پيش آمده كه بخواهيد براي مثال بعد از مدت زمان معيني تماس خود را با اينترنت قطع كنيد.  براي مثال شما ميخواهيد بعد از اينكه عمليات دانلود يك فايل در اينترنت به پايان رسيد، تماس سيستم شما به صورت اتوماتيك از اينترنت قطع شود و يا براي مثال شما مدير سيستم هستيد و ميخواهيد كاربران شما فقط زمان محدودي را كه شما مشخص ميكنيد با اينترنت كار كنند و بعد از زمان تعيين شده تماسشان قطع شود و ... در مورد حالت اول هم اكنون اكثر برنامه هاي مديريت دانلود اين قابليت را به كاربران ميدهند ( كه در واقع بسياري از آنها از همين روشي استفاده ميكنند كه در ادامه به آن اشاره خواهم كرد ) و براي استفاده هاي مشابه نيز نرم افزارهايي طراحي شده اند.
اما من در اين مقاله ميخواهم روش كلي اين كار را به شما آموزش دهم. اين آموزش در عين سادگي كاربردهاي بسيار فراواني ميتواند براي كاربران داشته باشد و در مواقع ضروري كه دسترسي به چنين برنامه هايي براي اين كار وجود ندارد ميتواند بسيار مفيد باشد.
بنابراين با ادامه مقاله همراه باشيد :

براي انجام اين كار ابتدا برنامه Notepad را باز كنيد.
متن زير را در آن تايپ نماييد :
rundll32  iedkcs32.dll,CloseRASConnections
به فواصل ميان كلمات و علائم دقت كنيد.
سپس از منوي فايل گزينه Save را انتخاب كرده و در يك مسير دلخواه ( و مشخص ) آن را با نامي دلخواه و فقط با پسوند bat ذخيره كنيد. براي مثال autodisconnect.bat و سپس از برنامه Notepad خارج شويد.
سپس برنامه Scheduled Tasks را به يكي از طرق زير باز كنيد :
1) از منوي Start ابزار Run را اجرا كرده و در آن تايپ كنيد control schedtasks و سپس Enter را بزنيد.
2) مسير زير را براي رسيدن به برنامه و اجراي آن طي كنيد :
Start --> All Programs --> Accessories --> System Tools --> Scheduled Tasks
سپس فايل autodisconnect.bat را در آن وارد كرده و از نظر زماني آن را تنظيم كنيد.

۱۱-تغییر نام دسته جمعی فایل های(تصویری و صوتی و عکس و ....)

مثلآ ده ها عکس از جشن تولد خود با دوربین دیجیتال گرفته اید اما بعد از انتقالشان به کامپیوتر متوجه میشوید که هر عکس یک شماره بی مسما پیدا کرده است

در ویندوز xpشمامیتوانید این شماره ها را یکجا به هر اسمی که دوست دارید تبدیل کنید.

1- به پوشه ای که عکس ها در آن قرار دارد بروید

2- از منوی view نمای Thumbnailsرا انتخاب کنید

3- تمام عکس های را که می خواهید اسمشان عوض شود یکجا انتخاب کنید(Ctrl+A)

4- روی اولین عکس کلیک راست کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید

5- اسم اولین عکس را تغییر دهید (مثلآ:Amin)وسپس در فاصله خالی بین این عکس و عکس بعدی کلیک کنید.

آنگاه تمام این عکسها به ترتیب به Amin(1).Amin(2).Amin(3)و.... تغییر خواهد کرد.

۱۲-پسورد گذاشتن بر روی فایلهای برنامه word

به کنترل پنل رفته و گزینه User  Accounts را انتخاب کنید . Username مورد نظر را انتخاب کنید . سپس گزینه Create a Password را انتخاب کنید . اکنون پسورد خود را در قسمت Type a new Password وارد کرده و مجددا همان پسورد را در قسمت Type the new password again to confirm وارد کنید و در نهایت دکمه Create Password را انتخاب کنید تا بروی User شما پسورد گذاشته شود . اگر خواستید پسورد را بردارید ابتدا وارد User مورد نظر شوید و سپس گزینه Remove my password  را انتخاب کنید و سپس پسورد را در قسمت To Verify your … وارد کنید و در نهایت دکمه Remove Password را انتخاب کرده تا پسورد حذف شود .

۱۳-تبدیل فایلهای صووتی به Mp3 در مدیا پلیر ویندوز

( قابل اجرا در نسخه های ، مدیا پلیر 7 و بالاتر )

1 - بعد از گذاشتن Cd در کامیپیوترتون ، در پنجره ای که به صورت اتوماتیک ظاهر میشه انتخاب گزینه

Copy  Music From Cd و  یا باز کردن برنامه مدیا پلیر و زدن گزینه Copy From Cd  در منوی کنار مدیا پلیر

( Menu bar )

2- انتخاب فایلهای  مورد نظر شما با تیک   زدن کنار آنها  - ( فایلهایی که میخواهید از Audio   سی دی به

 فرمت MP3  تبدیل  شوند )

3- انتخاب گزینه Copy Music  که در قسمت بالای Caption  مدیا پلیر قرار دارد. ( آیکون دایره ای قرمز رنگ )

4- انتخاب گزینه های  2 و 3 به ترتیب از بالا ، سپس Next  کنید و در قسمت پایین صفحه بعد میتونید فرمت

 خروجی( تنظیم کیفیت فایل های CD ) که به نظر من بهتره  که اونو روی (  96 Kbps ) قرار بدید  و روی

 گزینه Finish کلیک کنید تا کار کپی و تبدیل به فرمت MP3 شروع بشه.

نکته : محل ذخیره فایل ها بطور پیش فرض در  ( My Documents My music  )  شما  می باشد که اگه

خواستید میتونید قبل از زدن گزینه Finish اونو تغییر بدید.

۱۴-انتقال Add list ها از يک ID به ID ديگر

در ورژنهاي قبلي ياهو مسنجر يکي از مشکلات کاربران پس از ساخت ID جديد اين بود که تمامي Add list هاي خودشان را در ID قبلي از دست ميدادند. اما در ياهو7 قابليتي به ياهو مسنجر افزوده شد که به وسيه آن ميتوانيد تمامي Add هاي خود را در ID قبلي به ID جديدي که ساختيد انتقال دهيد. اين عمل به سادگي و با يک ترفند قابل انجام است.

براي اين کار:
ابتدا ميبايست به ID که ليست دوستانتان در آن است login بشويد.
سپس ID جديد را که ميخواهيد Add list هايتان را به آن اضافه کنيد add کنيد.
بعد از add شدن ID جديد بر روي آن راست کليک کرده و گزينه Send My Messenger List را انتخاب کنيد.
در پنجره باز شده ، ID دوستاني را که ميخواهيد انتقال يابند را تيک زده و بر روي دکمه Finish کليک کنيد.
حال پيغامي را مبني بر اينکه تعداد مشخصي از دوستانتان به ID جديد انتقال يافته اند مشاهده خواهيد کرد.
در مرحله پاياني ميبايست با ID که add list را برايش فرستاده ايد لوگين بشويد.
به محض ورود با پيغامي روبرو خواهيد شد که بايد بر روي View Contacts کليک کرده تا ID هاي فرستاده شده را دريافت کنيد.
حال تمامي add list هاي ID قبل را در ID جديد خود داريد.

۱۵-فایلهایتان را همواره مخفی نگاه دارید

اکثر کاربران ویندوز XP با قابلیت Hidden کردن یا مخفی کردن فایلها از طریق قسمت Folder Option آگاهی دارند. هنگامی که شما فایل یا فولدری را Hidden میکنید کافی است که از طریق View > Folder Option قابلیت دیدن فایلهای Hidden را فعال کنید تا این فایلهای مخفی شده به سادگی مجدد رویت شوند. اما در این ترفند قصد داریم روشی بسیار کارآمد را به شما معرفی کنیم که همواره فایلهایی که Hidden کرده اید را Hidden نگه میدارد! به طوریکه حتی با فعال کردن گزینه Show hidden files and folders هم فایلها همچنان مخفی باقی خواهند ماند.


بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را تایپ نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری باز شود.
حالا به آدرس زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/Advanced/Folder/Hidden/SHOWALL
اکنون از قسمت دیگر صفحه روی CheckedValue دوبار کلیک کنید. در پنجره باز شده Value را از 1 به 0 تغییر دهید.
حالا OK کرده و خارج شوید.

اکنون اگر در My Computer از منوی View وارد Folder Options شوید و سپس به تب View بروید ، در قسمت Hidden files and folders ، تیک گزینه Show hidden files and folders را بزنید و خارج شوید در صورت بازگشت مجدد خواهید دید که این گزینه لغو خواهد شد و همواره فایلهای شما به حالت Hidden باقی خواهند ماند.

۱۶-یاهووووووووووووووووووووو

 شاید از نام این ترفند اندکی جاخورده باشید ، اما باید قبول کرد که این نام بهترین عنوان برای این ترفند است! قصد داریم یک ترفند بسیار جالب و بامزه را به شما معرفی کنیم که به صورت مخفی در سایت یاهو وجود دارد.

 اکنون نحوه اجرای ترفند:
ابتدا پیش از هر کاری Speaker های سیستم خود را روشن کنید و صدا را در درجه ای نسبتأ بالا تنظیم کنید.
حالا به صفحه اصلی سایت یاهو بروید. (www.Yahoo.com)
اجازه بدهید تا صفحه به طور کامل لود شوید.
اکنون به لوگوی قرمز رنگ یاهو در بالای صفحه سمت چپ توجه کنید.
حالا روی علامت تعجب موجود روی لوگو کلیک کنید!
یاهوووووووووووووووووووووو

این ترفند روی دو مرورگر IE و Firefox تست شده است. 

۱۷-مخفی کردن IP

می دانیم که روش هکرها برای هک کردن سیستم شما این است که IP شما را بدست می آورند حال ما می خواهیم به شما روشی را آموزش دهیم که IP خود را مخفی کنید و دور از دسترس هکرها قرار دهید برای اینکار ابتدا در Run این گزینه را تایپ کنید MMC . پنجره ای برای شما باز می شود از منوی File گزینه ی Add/Remove Snap-in را انتخاب کنید پنجره ای برای شما باز می شود بر روی دکمه ی Add کلیک کنید حال از پنجره ی باز شده گزینه ی IP Security Policy Management را انتخاب کنید دکمه ی Add را زده و Finish و ok حال به پنجرهی اول بر می گردیم می بینیم که کنار IP Security Policy Management کلید زرد رنگ می باشد روی آن کلیک کنید تا کلید سبز شود حال تغییرات را save کرده و پنجره را ببندید.
 

۱۸-بدست آوردن شماره تلفن در هنگام چت بدون نیاز به نرم افزار

یک سری از ISP ها هستند هنگامی که به سایت آنها می رویم و می خواهیم بدانیم  چقدر از کارت اینترنت ما باقی مانده است علاوه بر ساعت باقی مانده ی کارت اینترنت ما شماره تلفنی را که با آن به اینترنت وصل شده ایم را نشان می دهد شاید دیگه فهمیده باشید که می خوام چی بگم

آره اول باید یک کارت اینترنت از این ISP خریداری کنید حالا باید با فرد مورد نظر چت کنی به هر ترفندی که شده این یوزر و پسورد رو بهش بدی و وادارش کنی که با این یوزر و پسورد وصل بشه (تابلو بازی در نیاری طرف بفهمه ها ) وقتی که قبول کرد  و با این یوزر و پسورد وارد شد شما با یک یوزر و پسورد دیگه ای از این شرکت (ISP) به اینترنت وصل بشوید حواستون باشه که با همون یوزر وصل نشید که شماره ی خودتون رو می بینید پس بازم تکرار می کنم با یک یوزر و پسورد دیگه به سایت این ISP وصل می شید و با وارد کردن یوزر و پسورد طرف شماره تلفن اون رو گیر می یارید به همین راحتی اگه مشکلی بود بگید تا براتون توضیح بدم بای .

۱۹-بدون هیچ نرم افزاری فونت طراحی کنید

شما مي توانيد در محيط ويندوز XP بدون هيچ نرم افزاري، فونت هاي زيبايي را براي خود طراحي كنيد. اين برنامه كه مانند بسياري از برنامه هاي ويندوز در آن مخفي شده است را مي توان خود از منوي Run اجرا كنيد.

از منوي Start گزينه Run را برگزينيد و سپس با تايپ اين كلمه Eudcedit ، برنامه را اجرا كنيد.
در پنجره ابتدايي ،‌ دكمه OK را بزنيد. حال در محيط Edit به طراحي و ويرايش كاراكتر موردنظرتان بپردازيد.
بعد از آنكه كار طراحي كاراكتر جديد به اتمام رسيد، با انتخاب گزينه Save Character از منوي Edit، آنرا ذخيره كنيد.

خوب اين برنامه تنها فونت هاي شما را طراحي مي كند اما جهت استفاده از اين فونت ها، شما بايد از منوي Start ، گزينه All Programs و سپس Accessories و System Tools و در آخر Character Map را كليك كنيد. پس از انتخاب گزينه AllFont Private Characters از ليست فونت ها، همه كاراكتر هايي را كه قبلا طراحي كرده ايد ، در جدول وسط صفحه نمايان مي شود.حال روي كاراكتر هاي مورد نظرتان دو بار كليك كرده و پس از انتقال آنها به قسمت Character To Copy ،‌ دكمه Copy را كليك كرده و سپس آنها را در محيط مورد نظرتان مانند Word ، Paste كنيد

sms-۲۰ رفته را به جوی برگردانید

دیدم مطلب به درد بخوره گفتم خالی از لطف نیست اگه تو وبلاگ من هم باشه من امتحان کردم جواب داد وبر روی  گوشی شما هم حتما جواب می ده خوب بریم سر اصل مطلب

 

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از SMSباز ها پیش آمده باشد ، ارسال SMS اشتباهی برای فرد دیگری است! بدین صورت که به فرض قصد دارید جوکی را برای یکی از دوستان خود ارسال کنید ، اما به دلیل شباهت نام دوستتان با رئیس شرکت و کنار هم قرار گرفتن نام این دو نفر در دفترچه تلفن گوشی ، جوک را برای رئیس خود ارسال کنید که طبعأ حالت خوبی به شما دست نخواهد داد چرا که پس از زدن دکمهSend  ،SMS ارسال شده است و نمیتوان جلوی رسیدن آن را گرفت! اما در صورتی که اندکی فرز باشید به طریقی میتوان پس از ارسال SMS تا زمانی که هنوز به دست گیرنده نرسیده است ، جلوی SMS را در بین راه بگیرید ، به طوری که حتی پس از زدن دکمه Send نیز SMS به گیرنده نرسد و در بین راه متوقف شود.

این ترفند بر روی گوشی های نوکیا تست شده است در نتیجه روش آن بر روی این گوشی توضیح داده میشود ، اما امکان این کار در گوشی های دیگر نیز به روش هم شکل وجود دارد چرا که به سادگی میتوان SMS ارسال شده را متوقف کرد:
در صورتی که دکمه Send را زده اید ، ابتدا SMS شما به قسمت Outbox گوشی میرود ، در این مرحله ، SMS همچنان روی گوشی شماست و به شبکه ارسال نشده است و وضعیت آن Sending است. در نتیجه کافی است دکمه Power گوشی را زده و Switch off را انتخاب کنید تا گوشی کاملأ خاموش شود!
حال در صورتی که گوشی را مجددأ روشن کنید و به قسمت Messaging و Outbox بروید ، SMS خود را میبینید که به حالت Deferred درآمده ، یعنی برای ارسال به تعویق افتاده است و در آخرین مرحله متوقف شده و برای طرف مقابل ارسال نشده است.
حالا میتوانید با زدن دکمه SMS ، Options متوقف شده را با انتخاب Delete برای همیشه پاک کنید. یا حتی اگر دلتان خواست ، در زمان دیگری آن را با انتخاب Send مجددأ ارسال کنید

۲۱-فارسی نویسی در نرم افزارهای مختلف فقط با word

یکی از مشکلات ما ایرانی ها در نرم افزار های مختلف فارسی نویسی است . اکثرا نرم افزار فارسی نویس مریم رو تبلیغ می کنند اما کسانی که کار کرده اند خوب می دانند که فونت های ان بهم ریخته است و کلی باید بگردیم تا یه فونت خوب بدست آوریم.  و به پیشرفتگی word نیست .نمی دونم شاید هم باشه من خبر ندارم .

البته شاید راه حل من برای بعضی ها مسخره و برای بعضی ها زیادی کار بر هستش اما یه روشی هست که کار می ده و مشکل خیلی ها رو بر طرف می کنه و به راحتی می توانند با آن کار کنند یکی از مزایای دیگه ای هم که داره اینه که  نیازی نیست بخواهیم با کلی نرم افزار مختلف کار کنیم و روش کار هر کدام را جدا به جدا یاد بگیریم

اما امروز می خوام بگم چطور می شه بین سه نرم افزار آشنا word ,premiere , photoshop ارتباط برقرار کرد و در دو نرم افزار پر استفاده ی premiere , photoshop به راحتی فارسی نویسی کرد بدون نیاز به نرم افزار های دیگر

برای اینکار متن مورد نظر را در word می نویسید حال از منوی view گزینه ی toolbars و زیر منوی word art رو می زنی دیگه از اینجاش رو انشا الله که خودتون بلدید سعی کنید متن هنری رو انتخاب کنید که سایه نداشته باشه چون بعد اذیت می کنه نگران نباشید می شه تو خود photoshop به اون سایه بدهید و حتی سبک آن را هم می توانید ساده بدهید چون خوب فتوشاپ همه ی جلوه های لازم رو به متن می تونه بده حالا متن رو انتخاب و copy را بزنید و در photoshop  یک بوم نقاشی که پس زمینه نداره (file وبعد new در پنجره ی باز شده از قسمت background contents گزینه ی Trancparent را انتخاب کنید )حالا شما یک بوم نقاشی دارید که پس زمینه نداره حالا راست کلیک و paste را بزنید متنی رو که تو word نوشتی می یاد اما با پس زمینه ی سفید برای اینکه پس زمینه ی سفید از بین برود باید با عصای جادویی(یا هر ابزار انتخابی که دوست دارید ) پس زمینه ی سفید را انتخاب کن و از صفحه کلید دکمه ی Delete را بزنید حال آن را با پسوند gif  باید save کنید حواستون باشه با پسوند gif ذخیره کنید (راستی اگه به فتوشاپ وارد باشید می تونید سبک و مدل مورد نظر خودتون رو به متن بدهید و حتی این تصویر را روی شکل ها و تصاویر قرار داد  ) حالا می ریم سر وقت نرم افزار premiere باید عکس رو که حاوی نوشته ی فارسی ماست رو با فرمان Import وارد محیط نرم افزار کنید و تصویر را با جابه جا کردن رو فیلم آن را در جای مورد نظر قرار دهید

به همین راحتی ما توانستیم در دو نرم افزار که قدرت فارسی نویسی ندارند فارسی بنویسیم .

۲۲-مسدود کردن آدرسهایی که نمی خواهیم از جانب آنها ایمیلی برسد

برای استفاده از این  ترفند  ابتدا از mail.yahoo.com میل خود را باز کنید . بدین منظور روی لینک Options کلیک کنید. (گوشه ی بالا سمت راست ) در صفحه بعد روی لینک   Block Addresses بروید. در این صفحه در قسمت Add Block ایمیل فردی را که میخواهید از طرف  او ایمیلی برای شما نیاید را وارد کنید تا او بلاک شود. در حال حاضر شما تا 500 نفر را میتوانید مسدود کنید.

۲۳-شوخی در فوتوشاپ

یه شوخی توی فتوشاپ !!!
نمی دونم دلیل این كار سازندگان فتوشاپ چی بوده ؟؟؟
اما چون از این نمونه شوخی ها توی برنامه های دیگه شركت ادوبی (مثلا Dreamweaver) هم هست میشه نتیجه گرفت سازندگان این برنامه ها بچه هاشون رو هم با خودشون به شركت می برند


برای مشاهده این شوخی یا ترفند این كار رو انجام بدید:

كلید Alt رو نگهدارید
بعد در حالی كه Alt رو نگهداشتید موس رو ببرید روی منوی یكی از پالت های Layers یا Channels یا Paths (این منو در گوشه بالا و سمت راست پالت ها هست ، كه روی شكلش یه مثلث كوچیك هم هست)
بعد از كلیك روی این منو گزینه Palette Options رو بزنید
حالا ببینید چه اتفاقی میفته!!!!!!!!!
 

 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدامیک از تیمهای ایرانی به دور بعد جام باشگاههای آسیا صعود خواهند کرد؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 8
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 26
  • بازدید کلی : 4,741
  • کدهای اختصاصی
    ارسال لینک

    ابزار چت روم

    چت روم


    قبل و بعد آرایش بازدید : 905
    تصاویر و مطالب مربوط به فیلم ها وسریالها و بازیگران ایران و جهان بازدید : 417
    داستانهای عاشقانه و غمناک بازدید : 223
    PA NA PA بازدید : 185
    سخت افزارهای کامپیوتری بازدید : 163
    ترفندهای کامپیوتری بازدید : 125
    فوتبالیها بازدید : 115
    کنکوریها بازدید : 115
    گوشیهای موبایل بازدید : 107
    بازدید : 103

    ..::Avrin-Online::..

    قالب وبلاگ

    فروشگاه ایرانیان مارکت

    کد آهنگ